Wydaje się że używasz starej wersji przeglądarki! Rekomendowane przeglądarki (lub w wersji wyższej): Internet Explorer 9 v.9 Mozila Firefox 8 v.8 Google Chrome 15 v.15
Informacje o cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce cookies"

Publikacje Programu Wieloletniego 2005-2009

Nr 97 Rozwój rynku ryb i zmiany jego funkcjonowania w latach 1990-2007

Autorzy:
Krzysztof Hryszko, Emil Kuzebski, Maciej Mickiewicz, Barbara Pieńkowska, Jerzy Rembeza, Jadwiga Seremak-Bulge, Stanisław Szostak, Arkadiusz Wołos
Rok publikacji
2008
Miejsce wydania:
Warszawa
Stron:
122
Oprawa:
B5, miekka
ISBN:
978-83-60798-68-3
ISSN:
DOI:
Objętość:
cena:
bezpłatna wersja elektroniczna

Opis:
Publikacja dostępna tylko w wersji elektronicznej. Opracowanie jest kolejną, przewidzianą w programie wieloletnim, analizą zmian, jakie nastąpiły na podstawowych rynkach rolnych oraz ich wpływu na relacje ekonomiczne zachodzące między uczestnikami rynku na poszczególnych poziomach łańcucha żywnościowego. Celem opracowania jest analiza procesów dostosowawczych, jakie miały miejsce na krajowym rynku ryb w latach 1991-2008 w sferze popytu i podaży, handlu zagranicznym oraz w strukturach produkcyjnych i rynkowych, a także ich wpływu na ceny, relacje cen oraz proces ich transmisji. Znajomość tych zależności wydaje się niezbędna dla rozumienia procesów zachodzących na rynku ryb. Jest to szczególnie ważne obecnie, kiedy polskie rybactwo włączone zostało do jednolitego rynku europejskiego, mimo że rynek ryb od dawna należał do najbardziej liberalnych. Trafność podejmowania decyzji na rynku ryb zależna jest przede wszystkim od znajomości funkcjonowania rynków żywnościowych, umiejętności przewidywania zmian w podaży i popycie, wiedzy dotyczącej zależności między poszczególnymi poziomami łańcucha marketingowego oraz między rynkami. Efekty podejmowanych decyzji mogą być bardziej korzystne wraz z pełniejszą wiedzą na temat funkcjonowania rynków, lepszym dostępem do informacji i większą sprawnością działania instytucji rynkowych, które powinny ułatwiać elastyczne dostosowywanie się podmiotów rynkowych do zmieniających się uwarunkowań.